Być może wiesz, że Google Ads to najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów i skierowanie odpowiedniego ruchu na Twoją stronę internetową – ale czym dokładnie jest Google Ads i jak możesz go wykorzystać na swoją korzyść? Jest to cyfrowa platforma reklamowa, która daje firmom dostęp do szczegółowych analiz dotyczących ich obecności w Internecie. Można ją wykorzystać dla niemal każdego rodzaju biznesu posiadającego stronę internetową lub konto w mediach społecznościowych. Reklamy Google są świetne dla firm każdej wielkości, ponieważ są niedrogie, wymierne i łatwe do skonfigurowania. Nie trzeba dużo wiedzy technicznej lub zasobów, aby rozpocząć, co czyni to jeden z najprostszych sposobów dla małych firm i osób fizycznych do reklamowania swoich usług w sposób skuteczny.
Dlaczego Google Ads?
Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrozumieć jest to, dlaczego Google Ads jest świetną opcją dla Twojego biznesu. Kampanie Google ads są niezwykle skuteczne. W rzeczywistości, Google jest odpowiedzialny za około 66% całego ruchu wyszukiwania online. Ważne jest, aby zauważyć, że podczas gdy niektóre z tego ruchu może pochodzić z wyszukiwarki Google (który jest wolny), większość z nich jest napędzany przez reklamy Google. Ponieważ jest to tak masywna platforma, Kampanie Google Ads są również stosunkowo niedrogie. Możesz nawet ustawić kampanię bez wydawania jakichkolwiek pieniędzy z góry. I, można śledzić i mierzyć jego skuteczność bardzo blisko. To sprawia, że łatwo jest określić, które obszary otrzymują najwięcej uwagi i dostosować swoje kampanie odpowiednio. A ponieważ jest to cyfrowa platforma reklamowa, możesz dotrzeć do swoich klientów, gdziekolwiek są: na swoich urządzeniach mobilnych, laptopach, a nawet telewizorach.
Jak zacząć korzystać z Google Ads
Kiedy już zdecydujesz się na współpracę z Google Ads, kolejnym krokiem jest założenie konta i rozpoczęcie budowania reklam. Możesz to zrobić z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego. Aby zacząć, przejdź na stronę Google AdWords i kliknij „Zacznij teraz”. Zostaniesz poproszony o zalogowanie się na swoje konto Google, jeśli je masz, lub utworzenie nowego konta. Wybierz język i lokalizację dla swojej firmy, a następnie kliknij „Rozpocznij”. Zostaniesz poprowadzony przez proces konfiguracji i poproszony o skonfigurowanie konta za pomocą karty kredytowej. Google pozwala wybrać dwa rodzaje kont: konto standardowe lub konto zarządzane. Jeśli jesteś małą firmą, Google zaleca rozpoczęcie od konta Standard, ponieważ będziesz miał dostęp do tych samych potężnych narzędzi, co więksi reklamodawcy. Będziesz musiał tylko uważniej monitorować swoje konto, ponieważ nie będziesz miał dedykowanego wsparcia. Jeśli masz duży budżet lub zarządzasz dużym zespołem, rozważ założenie konta Zarządzanego, które obejmuje dedykowane wsparcie od Google.
Znajdowanie odpowiednich pomysłów na kampanię dla Twojej firmy
Gdy masz już skonfigurowane konto reklamodawcy, możesz zacząć zbierać pomysły na kampanię. Każda platforma Google Ads ma różne sposoby kierowania odbiorców i będziesz chciał określić, z której platformy chcesz skorzystać, a następnie przeprowadzić burzę mózgów pomysłów na kampanię. Pamiętaj, że możesz również tworzyć unikalne reklamy dla każdej platformy. Google Ads: Kiedy będziesz gotowy do rozpoczęcia tworzenia kampanii, zaczniesz od wyboru platformy (platform), z której chcesz skorzystać. Ponieważ kampanie Google Ads można prowadzić na wielu różnych platformach, możesz naprawdę kierować odbiorców tak konkretnie, jak to możliwe. Na przykład, można użyć Google Search, aby uzyskać reklamę przed ludźmi, którzy szukają konkretnych produktów lub usług, YouTube, aby uzyskać przed ludzi oglądających filmy, lub Google Shopping, aby uzyskać przed ludzi szukających produktów do zakupu. W zależności od wybranej platformy, zaczniesz budować swoją kampanię od podstaw.
PORADA: Zróżnicuj swoją grupę docelową i platformę reklamową
Chociaż jest to krytyczne, aby być specyficzne w kierowaniu, to jest również ważne, aby odróżnić swoją reklamę od innych reklam na tej samej platformie. Chcesz mieć pewność, że Twoja reklama wyróżnia się i naprawdę rezonuje z potencjalnymi klientami. Jednym ze sposobów, aby to zrobić jest użycie „wezwanie do działania” przycisk. Wezwanie do działania jest przycisk na dole reklamy, która mówi ludziom, co robić dalej – na przykład, klikając na reklamę, aby przejść do swojej strony internetowej. Klikając przycisk wezwania do działania, można dostosować tekst przycisku dla każdej platformy. Na przykład, jeśli reklamujesz się w Google Search, możesz zmienić przycisk, aby przeczytać „Zobacz naszą stronę internetową”. Jeśli reklamujesz się na YouTube, możesz zmienić przycisk, aby przeczytać „Subskrybuj nasz kanał”.
WSKAZÓWKA: Użyj Audience Awareness, aby zrozumieć zachowanie użytkowników.
Jeśli chcesz uzyskać naprawdę specyficzny sposób targetowania, możesz użyć świadomości publiczności. Jest to narzędzie, które pozwala Ci targetować ludzi na podstawie ich zachowań online – na przykład typów stron internetowych, które odwiedzają, filmów, które oglądają i języka, którym się posługują. Możesz również kierować ludzi na podstawie pory dnia, w której najprawdopodobniej są online. Może to być pomocne, jeśli masz usługę lub produkt, który jest dostępny tylko w określonych porach dnia. Możesz wykorzystać świadomość odbiorców, aby dotrzeć do osób, które prawdopodobnie będą online w tych godzinach.