Systematyczna analiza zmieniających się wytycznych i trendów narzucanych przez Google stanowi klucz do sukcesu firmy w internecie. Nowym pojęciem w tematyce marketingu sieciowego jest SXO, czyli Search Experience Optimization. Wyjaśniamy, co oznacza i dlaczego jest istotne.
SXO – co to jest?
Search Experience Optimization to stosunkowo świeże pojęcie określające niezwykle skuteczną strategie marketingową. Najprościej rzecz ujmując jest to szereg czynności pozwalających na zwiększenie widoczności promowanej strony w wynikach najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. SXO to najnowsza strategia mająca na celu dostosowanie się do coraz większych wymagań stawianych przez Google. Search Experience Optimization stanowi swojego rodzaju połączenie i uzupełnienie działań SEO i UX. W odróżnieniu od nich przykłada większą wagę na rodzajach aktywności użytkowników na danej stronie. Takie podejście pozwala na lepsze poznanie ich preferencji, a co za tym idzie szybsze sprostanie ich oczekiwaniom.
Search Experience Optimization – czego dotyczy?
Istnieje kilka składowych części strony, które odgrywają niezwykle istotną rolę w trakcie wdrażania SXO. Pierwszą z nich jej treść, która powinna stanowić odzwierciedlenie potrzeb danej grupy docelowej. W tym celu warto przeanalizować frazy wyszukiwane przez użytkowników i zweryfikować zadawane przez nich pytania. Przykładowo jeżeli sklep zajmuje się sprzedażą kwiatów, a internaucie poszukują informacji na temat uprawy danego gatunku, to warto je zawrzeć na promowanej witrynie. Kolejna istotna kwestia to intuicyjność strony, która powinna być łatwa w obsłudze i przyjemna w odbiorze. Nie można zapominać o zadbaniu o odpowiednią szybkość jej ładowania. Zbyt długi czas włączania się stron stanowi jeden z ważniejszych powodów do ich opuszczania przez internautów. Warto pamiętać o istotnych kwestiach technicznych, takich optymalizacja adresu URL, czy prawidłowe wykorzystanie linków zewnętrznych i wewnętrznych. Nie bez znaczenia są też przejrzysta struktura menu, która umożliwia bezproblemowe poruszanie się po stronie.
SXO – dlaczego jest tak ważne?
SXO przynosi bardzo wiele korzyści dla internetowych biznesów oraz stacjonarnych, które promują się w sieci. Tego typu działania zwiększają dostępność strony, która staje się osiągalna dla większej liczby użytkowników. Dzięki nim witryna jest dostępna i w pełni sprawna niezależnie od tego na jakim urządzeniu się ją wyświetli. Takie rozwiązanie sprawia, że strona staje się bardziej wiarygodna. Czytelność strony, jej łatwa obsługa i sprawne działania zachęcają użytkowników do jej częstszego odwiedzania, a niektórzy z nich mogą ją polecić swoim znajomym. Ostatecznym i najistotniejszym efektem wykonania czynności związanych z SXO jest zwiększenie konwersji – więcej. Większa ilość odwiedzin wiąże się ze wzrostem sprzedaży oferowanych produktów lub znaczniejszym wzrostem zainteresowania promowanymi usługami. Dzięki temu firma przynosi więcej zysków, a jej rozwój odbywa się w zadowalającym tempie.