Strona internetowa nie jest wyłącznie wizytówką danej firmy, to także najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Jednak samo uruchomienie strony www nie wystarczy. Dlatego też aby określona strona internetowa dotarła do odpowiednich osób, a także zajęła wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google, musi przede wszystkim działać poprawnie. Szybkość ładowania strony oraz jej właściwy adres to połowa sukcesu. O tym, na co jeszcze powinno się zwrócić uwagę przy zarządzaniu stroną internetową, opowiada między innymi audyt SEO. Czym jest ta usługa i dlaczego warto w nią zainwestować?
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO– co to jest? Audyt SEO to przede wszystkim kompleksowa procedura, która ma na celu analizę różnych aspektów działania strony internetowej, które mają znaczący wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Warto dodać, że poszczególne audyty mogą w większym lub też mniejszym stopniu skupiać się na innych aspektach (np. technicznych). Generalnie jednak, jak sama nazwa wskazuje, poprzez SEO audyt można wyciągnąć wnioski, które są przydatne w procesie SEO.
Należy również zaznaczyć, że audyt pozycjonowania to nie tylko analiza SEO. Ten ostatni termin może odnosić się do różnych procesów mających na celu weryfikację konkretnych aspektów związanych z SEO. Audyt natomiast jest całościową analizą, która obejmuje wiele różnych czynników związanych z działaniem strony internetowej.
Korzyści z przeprowadzenia audytu strony internetowej
SEO audyt staje się coraz popularniejszą usługą, ponieważ pozwala dowiedzieć się, co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Profesjonalnie przeprowadzony SEO audyt może szybko poprawić widoczność danej strony internetowej, ponieważ można w ten sposób dowiedzieć się, dlaczego określona strona nie wyświetla się lub dlaczego zajmuje niską pozycję w wynikach wyszukiwania.
Same audyty pozycjonowania nie przynoszą wymiernych korzyści. Jednak zastosowanie otrzymanych sugestii może przynieść realny efekt. Wdrożenie sugestii przedstawionych podczas analizy może znacząco poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania dla określonych zapytań. W związku z tym ruch na stronie www może się zwiększyć, co potencjalnie może prowadzić do zwiększenia sprzedaży, a także innych ważnych dla sektora metryk.
Poprawa wydajności strony przynosi również duże korzyści dla witryny, a ułatwienie nawigacji sprawia, że dana strona jest bardziej przyjazna dla odwiedzających. Wdrożenie zaleceń z audytu SEO może przede wszystkim pomóc zmniejszyć wpływ zmian w algorytmach wyszukiwarek. Niewątpliwie oznacza to również częściowe uniezależnienie się od SEO.