Pozycjonowanie sklepu online – sposób na lepszą widoczność w sieci i zwiększenie sprzedaży

Rynek e-commerce w Polsce stale się rozwija. Zwiększa się liczba działających sklepów internetowych, wartość produktów sprzedawanych online, a także użytkowników, którzy deklarują regularne kupowanie przez Internet. Duża konkurencja w branży e-commerce sprawia, że nowo powstającym sklepom czasem ciężko się przebić i zaistnieć w sieci. Skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie, dotarcie do licznej gruby użytkowników oraz zdobycie klientów jest pozycjonowanie.

Jak pozycjonować sklep? 

Wiele firm – zarówno małych, jak i dużych – prowadzi działania w sieci związane z pozycjonowaniem. W ich zakres wchodzą czynności dokonywane na stronie oraz poza nią, czyli off-site i on-site:

  • optymalizacja strony internetowej, a więc analiza struktury i kodu strony, sprawdzenie wszystkich nagłówków i tytułów stron, analiza szybkości ładowania się strony, zadbanie o responsywność (przystosowanie wyglądu strony sklepu internetowego, aby poprawie wyświetlał się na urządzeniach typu tablet, smartfon) czy zabezpieczenie strony szyfrem SSL;
  • tworzenie wartościowych treści (contentu), czyli tworzenie i publikacja treści na stronie zawierających słowa kluczowe: opisów kategorii, opisów produktów i innych treści;
  • budowanie linków (linkbuilding), czyli tworzenie siatki linków zewnętrznych prowadzących do witryny sklepu. Linkowanie może pochodzić z artykułów sponsorowanych na stronach internetowych, posów i artykułów blogowych, postów na forach internetowych lub poleceń z innych stron.

Wszystkie wyżej wymienione działania składają się na strategię pozycjonowania, której celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej sklepu na wybrane frazy kluczowe w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Odpowiednio przeprowadzone procesy prowadzą też do większej rozpoznawalności marki i polepszenia wizerunku firmy, a to z kolei może zwiększyć liczbę zamówień w sklepie oraz grono zadowolonych, stałych klientów.

Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepu? Algorytm Google, który ocenia wszystkie witryny internetowe, jest stale aktualizowany, ale są pewne czynniki rankingowe, które się nie zmieniają i mają duże znaczenie. Należy do nich m.in.:

Wiek domeny i jej historia

Dużo większą szansę na pojawienie się w TOP 10 wyników wyszukiwania ma domena, która przynajmniej od kilku lat znajduje się w sieci. Nie oznacza to, że nowe sklepy nie mają szans w wyścigu o najlepsze miejsca – wystarczy, że pojawi się w nich wiele interesujących, wartościowych i angażujących treści z odpowiednimi słowami kluczowymi.

Responsywna strona dostosowana do urządzeń mobilnych

W czasach, kiedy niemal każdy użytkownik korzysta z urządzeń mobilnych – strona responsywna to podstawa. Jest to jeden z kluczowych elementów optymalizacji pod pozycjonowanie. Responsy wnosić pozwala dostosować wygląd strony sklepu do wymogów urządzeń mobilnych.

Unikalne treści na stronie i częstotliwość ich dodawania

Im strona internetowa posiada więcej wartościowych, unikalnych i rozbudowanych treści bogatych w słowa kluczowe tym większe szanse na uzyskanie lepszych wyników oraz dotarcie do szerszego grona użytkowników. Ważna jest więc systematyczna publikacja treści na stronie w postaci opisów produktów kategorii lub prowadzenie bloga. Należy pamiętać, aby wystrzegać się duplikatów treści, czyli duplicate content – każdy z opisów musi być unikalny.

Nagłówki na stronie

Ważnym elementem na stronie jest również prawidłowa hierarchia nagłówków. Warto zadbać o optymalizację treści i  nasycić nagłówki słowami kluczowymi. Takie działanie pomoże  robotom Google rozpoznać, co znajduje się na stronie.

Jeśli chcesz, aby Twój sklep był widoczny w sieci – rozpocznij jego pozycjonowanie ! Aktualizuj stronę, pisz bloga, sprzedawaj!