Event Marketing – co to jest i jak działa

event marketing

Jako marketerzy, zawsze szukamy nowych sposobów na dotarcie i zaangażowanie naszych odbiorców. W erze cyfrowej o wiele łatwiej niż kiedyś jest znaleźć nowych odbiorców poprzez różne kanały w tym samym czasie. Event marketing jest jedną z tych nowych koncepcji, która okazała się niezwykle skuteczna w angażowaniu szerszego grona klientów w wydarzenia, w których w innym przypadku nie byliby w stanie uczestniczyć. Z tego powodu, event marketing nie jest czymś, co można po prostu stworzyć. Wymaga czasu i planowania, zanim zobaczysz wyniki swojego eksperymentu. Przeanalizujmy, czym jest event marketing i jak działa, abyś mógł zacząć!

Co to jest Event marketing?

Event marketing to forma marketingu, która wykorzystuje wydarzenia jako sposób na zdobycie uwagi potencjalnych klientów. To podejście do marketingu jest szczególnie przydatne, gdy produkt lub usługa nie ma silnego związku z konkretnym wydarzeniem lub czasem. Celem jest stworzenie poczucia pilności produktu, tak aby stał się on istotną częścią życia klienta. Najbardziej skuteczne wydarzenia to te, które mają charakter deficytowy. Innymi słowy, wydarzenie musi być dostępne tylko przez ograniczony czas.

Wydarzenia są doskonałą metodą na zdobycie uwagi docelowych odbiorców, ponieważ są przedłużeniem codziennego życia. Oznacza to, że event marketing jest często bardziej istotny dla Twoich klientów niż zwykłe strategie marketingowe. Co więcej, konsumenci są o wiele bardziej skłonni cieszyć się wydarzeniem niż oglądać 30-sekundową reklamę.

event marketing

Dlaczego warto korzystać z event marketingu?

Jedną z największych zalet event marketingu jest to, że pomaga on budować świadomość marki. Kampanie event marketingu tworzone przez meetingart.pl są bardzo wizualne i zapadające w pamięć. Dzięki temu są w stanie przekazać podstawowe wartości firmy, jej wizerunek i osobowość docelowym odbiorcom w bezpośredni i znaczący sposób. Event marketing pozwala również Twojej firmie na bezpośrednie zaangażowanie się w grupę docelową, co może być świetne do nawiązania relacji z ludźmi, którzy są zainteresowani Twoimi produktami.

Event marketing może również pomóc stworzyć poczucie pilności wokół swojego produktu lub usługi. To może być korzystne z kilku powodów. Po pierwsze, może to pomóc w budowaniu relacji z klientami. Jeśli organizujesz wydarzenie, które dzieje się tylko przez ograniczony czas, prawdopodobnie sprawisz, że klienci poczują się niezwykle podekscytowani możliwością uczestnictwa.