Sposobów na promocję produktów i usług marki jest wiele. Warto zadbać o wybór tych najbardziej skutecznych, by mieć szansę na dotarcie do pożądanej grupy docelowej. Obecnie wiele działań reklamowych odbywa się w Internecie. Popularnością cieszą się m.in. Google Ads, a także Facebook Ads, czyli w skrócie FB Ads. Czym są te drugie i w jaki sposób działają?
FB Ads – co to jest i jak działa?
Facebook Ads to treści sponsorowane wyświetlające się na popularnej platformie społecznościowej. Użytkownicy widzą je pod postacią reklam bądź informacji o interakcjach innych osób, takich jak lajki czy komentarze. Dopasowane są one do zainteresowań grupy docelowej. Umożliwiają reklamodawcom dotarcie bezpośrednio do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ich produktami lub usługami. Nie od dziś wiadomo, że Facebook gromadzi wiele informacji na temat użytkowników. Stosuje skomplikowany algorytm analityczny, dzięki któremu może uzyskać dostęp do ich zainteresowań, preferencji, możliwości czy też planów. Nawet jeśli dana osoba wprost nie zdefiniuje swoich hobby, portal będzie w stanie je odkryć na podstawie zaangażowania pod konkretnymi postami. Dzięki temu reklamy FB mają szansę trafić do osób, na których reklamodawcom zależy najbardziej.
Dlaczego warto korzystać z Facebook Ads?
Reklama jest bezsprzecznie najszybszym, najskuteczniejszym i najtańszym sposobem na zaprezentowanie firmy lub jej oferty. Facebook jest platformą społecznościową, więc udostępnia niezbędne do tego narzędzia. Obecnie promocyjne działania outdoorowe cieszą się mniejszą popularnością niż te online. Plakaty naklejone w różnych miejscach miasta nie przykują uwagi wielu odbiorców, a wręczane im ulotki zazwyczaj lądują w koszu. FB Ads realizowane przez SemPai wyświetlają się natomiast między zwykłymi postami na portalu, który jest scrollowany przez wiele osób codziennie. Daje to większą szansę na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych usługami firmy. Skuteczna reklama może dotrzeć nawet do dziesiątek lub nawet setek tysięcy odbiorców w ciągu jednego dnia. Nie ma lepszego sposobu na skuteczną reklamę, szczególnie, jeśli firma nie dysponuje dużym budżetem. Facebook umożliwia stworzenie reklamy dostosowanej do konkretnej grupy docelowej, pomaga zwiększyć konwersję, a także pozwala na korzystanie ze sposobu płatności, dzięki któremu ustalony budżet nie zostanie przekroczony.
Jakie są cele kampanii Facebook Ads?
Reklamy na Facebooku umożliwiają przede wszystkim zwiększenie świadomości potencjalnych klientów o istnieniu marki. Nie skorzystają oni bowiem z jej usług, dopóki nie będą wiedzieli, że jest ona w ogóle obecna na rynku. Warto zadbać o to, by dzięki FB Ads przeszli na fanpage firmy. Na poziomie projektowania reklamy można wybrać, jakie cele ma ona realizować. Chętnie wykorzystywane są działania nakłaniające do bezpośredniego kontaktu z firmą przez Messenger lub do odwiedzenia jej strony internetowej. Przedsiębiorstwo zyskuje szansę na pozyskanie kontaktów do osób zainteresowanych ofertą. Może też zachęcać do pobrania jego aplikacji.