Jak urządzić biuro w domu, czyli praca w czasach pandemii

akcesoria biurowe

Ostatnie miesiące przyniosły sporo zmian na rynku pracy. Poza licznymi przypadkami redukcji etatów i przymusowych zwolnień, wiele osób musiało przenieść się ze swoją pracą do własnych mieszkań, czyli przeszło po prostu na tak popularną i coraz powszechniejszą aktualnie pracę zdalną.

Praca w domu, czyli jak zamienić swój azyl w przestrzeń do pracy

Jest wielu zwolenników pracy zdalnej, którzy lepiej się czują, pracując w swoich czterech ścianach, zaoszczędzając tym samym czas na dojazdach do biura. Z drugiej strony, przeniesienie się z obowiązkami zawodowymi do mieszkania wymaga nierzadko pewnej reorganizacji swojej przestrzeni życiowej – znalezienia miejsca przy biurku, najchętniej w niezależnym pokoju, w którym nikt nie będzie nam przeszkadzał.

Sporadyczne dni na pracy zdalnej nie wymagają specjalnego dostosowywania swojego mieszkania do pracy. Jeśli jednak praca w domu zaczyna trwać w systemie ciągłym, może okazać się niezbędne wyposażenie swojego miejsca w przydatne akcesoria biurowe, które znacznie usprawnią pracę.

Biuro w domu lub dom w biurze. Co będzie potrzebne?

Z akcesoriów biurowych przydatnych w pracy, poza urządzeniami typu komputer, drukarka, skaner czy niszczarka, konieczne są także drobne artykuły biurowe, jak chociażby:

  • długopisy i ołówki
  • pisaki, zakreślacze
  • karteczki indeksujące
  • nożyczki i/lub nożyk do papieru
  • dziurkacz oraz zszywacz

Ponadto, na pewno papier oraz toner do drukarki; kalendarz ścienny lub biurkowy pomoże okiełznać terminy i niczego nie przeoczyć, a mały podręczny notes przyda się do robienia notatek podczas spotkań online lub rozmów telefonicznych.