Dziś chciałabym Cię zachęcić do przyglądnięcia się swojemu biznesowi z nieco innej perspektywy. Chciałabym, abyś potrafiła zbudować mocny biznes, który jest inspiracją dla innych, a nie kolejną, jedną z wielu firm, które jak w tej oklepanej formułce: „w trosce o najwyższy standard naszych usług oferujemy unikalne produkty, które Państwa usatysfakcjonują”… Odważ się zbudować coś wspaniałego, inspirującego, co będzie wzbudzać emocje i sprawiać, że nie będzie można przejść obok tego obojętnie!

Zacznij od fundamentów

Kiedy zaczynasz budować dom, nie zaczynasz od budowy dachu. Tak samo jest z Twoim biznesem, aby był mocny musisz zacząć od funadamentów, bo bez tego Twoja wspaniała budowla, w którą zainwestowałaś tak wiele energii i pracy, po prostu runie. U podstaw każdego sukcesu leżą dobrze doprecyzowane wartości, które są powodem, dla którego biznes istnieje! Poświęć zatem chwilę i spróbuj sobie odpowiedzieć na pytania: dlaczego to robię? Co mogę dać innym poprzez ten biznes? Czym mogę podzielić się ze światem? Dlaczego to, co robię, jest ważne? Dla kogo chcę to robić? Jak mogę zmienić życie innych?

 Nasze „DLACZEGO?”

Aby łatwiej było Ci się zabrać do pracy, podam Ci jako przykład nasze „Dlaczego?”. Oto one:
Głęboko wierzymy, że kobiety mają wielką wartość do przekazania światu, który coraz bardziej potrzebuje ich empatii, nastawienia na współdziałanie i dzielenie się. Kobiety chcą sprawiać, by świat stał się lepszym miejscem. Chcemy być częścią tej pięknej historii. Twojej historii. Chcemy uwolnić finansowy potencjał Twojego biznesu, byś mogła cieszyć się sukcesem, na jaki zasługujesz! Chcemy wspierać Cię w budowaniu Twojego biznesu – szybciej i mniejszym kosztem, poprzez udzielanie Ci wsparcia i poszerzania Twojej wiedzy w zakresie zarządzania finansami, podatków, przepisów, aspektów prawno – organizacyjnych związanych z prowadzeniem firmy, a także wzmacniać Twoje kompetencje w obszarze kobiecego zarządzania i przywództwa. Wierzymy, że kobiety mogą i potrafią świetnie zarządzać swoimi biznesami i zarabiać duże pieniądze, jeśli tylko sobie na to pozwolą! 
Jak Ci się ono podoba? Czy Cię przekonuje? Czy wiedząc to, chciałabyś z nami współpracować? Zachęcam Cię do podzielenia się Twoimi przemyśleniami w komentarzach.

Metoda 5WHY?

Metoda 5Why, której twórcą jest Sakichi Toyoda, była oryginalnie stosowana jako jeden ze sposobów na rozwiązywanie problemów w znanym koncernie motoryzacyjnym – Toyota. Moim zdaniem, doskonale może sprawdzić się także w definiowaniu naszego biznesowego WHY?, gdyż dzięki niej można dotrzeć do sedna tego, co motywuje nas do oferowania naszych usług lub produktów. Jak ją stosować? Zadaj sobie pierwsze pytanie, np. „Dlaczego chcę sprzedawać ekologiczne kosmetyki?” i po uzyskaniu odpowiedzi na to pytanie dopytaj: „Ale dlaczego?” i tak 4 razy. Po przejściu całej procedury powinnaś być bardziej świadoma tego, dlaczego chcesz rozwinąć właśnie ten biznes i właśnie w taki sposób. Warto, gdyż jeśli Ty nie będziesz przekonana do tego, co robisz, Twoi klienci to wyczują i nie będą czuli potrzeby współpracy z Tobą, co z pewnością przełoży się na Twoje zyski.

Wartości to nie tylko puste hasła

Moim zdaniem, wartości w świecie biznesu są niedoceniane. Wiele firm podchodzi do tego tak: „musimy wypisać sobie wartości, bo to sprawi, że nasza firma będzie postrzegana jako poważna, bo wiesz, wszystkie duże korporacje mają wartości”. Jeśli tak chcesz do tego podejść, to tylko strata czasu – lepiej to po prostu zostaw. Ja uważam, że wartości są ważne w funkcjonowaniu firmy i ich miejscem nie jest zakurzona ramka nad Twoim biurkiem, ale Twoje codzienne fukcjonowanie – w relacji ze sobą, klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami. Aby się tak stało, musisz zdefiniować, co one dla Ciebie oznaczają? Jak mają się przejawiać w konkretnych zachowaniach? Weźmy jako przykład: Szacunek – szanuję swoją pracę i odpowiednio ją wyceniam, szanuję swoich klientów – odnoszę się do nich uprzejmie i profesjonalnie ich obsługuję, itd. Moim zdaniem, każda firma powinna wybrać 5 swoich głównych wartości, które będą tym inspirującym wyróżnikiem, który sprawi, że będzie przyciągać do firmy właściwych ludzi.

Biznesowa moc

To, co sprawia, że Twój biznes jest wyjątkowy, inspirujący i autentyczny, to przede wszystkim powód, który stoi za tym wszystkim, co robisz! Ludzie nie kupują produktów czy usług tylko dla nich samych, ludzie kupują historie, które stoją za markami! Historie, które są zgodne z nimi, są zgodne z tym, czego pragną i czego potrzebują. My kobiety, jesteśmy od pokoleń tymi, które przekazują historię, które niosą dalej wartości, które potrafią tworzyć piękne emocje i budować wspaniałe relacje. Korzystajmy z tej siły, jaka płynie z kobiecości od wielu, wielu pokoleń, by budować nowe – biznesowe, inspirujące historie, które sprawią, że przyciągniemy właściwe osoby do naszego biznesu i sprawimy, by świat naprawdę stawał się lepszym miejscem, a przy okazji uwolnimy ukryty potencjał finansowy naszej firmy – czego Wam i sobie życzę!

Powodzenia,

Agnieszka